[Csaladtortenet 2] Magyarul tudás

Mézes Ádám manofwar at citromail.hu
2012. Már. 7., Sze, 19:03:35 CET

 Nagyon jók ezek a témám, a különböző okfejtéseket szívesen olvasom. A helyzetet bonyolíthatja, hogy pl. a harmad unokatestvéreim Kanadában születtek, az USA-ba járnak iskolába, egy szót sem tudnak magyarul,valószínűleg a Himnuszt sem ismerik, ahogy abban is szinte biztos vagyok, hogy magyar irodalmi műveket sem olvastak, királyainkat sem ismerik,de mégis magyarnak tartják magukat.

Szerintem az identitást nem lehet beskatulyázni, nem lehet azt mondani, hogy X valamit kevésbé tud, ezért ő nem annyira magyar. Dehogynem, ha ő annak tartja magát. És nekünk ahhoz, hogy egy ember milyen nemzetiségűnek  tartja magát nincs semmi közünk.

Én például ismerem a Himnuszt, fel tudok évszámmal minden királyt és fejedelmet sorolni, tudom az első felelős magyar kormány minisztereit (bár kicsit előnyben vagyok,mert történészhallgató vagyok), azonban nem hogy nem tudok egy mondatot sem a Csángó,sem a Székelyhimnuszból,de még csak nem is szeretem ezeket a költeményeket.Sőt.

De van olyan,aki tud mindent himnuszostól királyosig,de mégsem tartja magát magyarnak.

Ádám