[Csaladtortenet 2] Magyarul tudás

Kozora Róbert kozorar at gmail.com
2012. Már. 9., P, 14:08:44 CET

Nagyon röviden reagálnék András soraira.
1. Az EU-n kívül is vannak piacok. Az Alvó Óriás már rég felébredt álmából,
vele együtt India is és Oroszország is ébredezik. A Latin-amerikai piacokon
is sok a lehetőség, de itt van mindjárt Ukrajna is, ha egy közelebbi piacot
akarunk keresni.
2. Régen a természeti erőforrásokért ment a harc, mára ez átértékelődött.
Szellemi tőkénk óriási lehet, kitűnő egyetemeink vannak, színvonalas és
gyakorlati oktatással versenyképesek lehetünk.
3. Látni kell, hogy a fejlődő világnak nemcsak a népessége nő, hanem az
igényei is. A termőföld, az ivóvíz szerepe újra fel fog értékelődni. Erre
csak hab a tortán az éghajlatváltozás és következményei.
4. Mit tud adni nekünk az EU, amit mástól nem kapunk meg? Hmmmm? Semmit!
Amikor az Unióba léptünk, a Titanicra váltottunk jegyet. Jó drágán.
5. A globális tőke mindenhatóságán nem tudunk változtatni (ezt még 2002-ben
mondta egyik egyetemi tanárom) ergo semmi nem fog magától változni.
Változást egy világméretű forradalom vagy egy III. Világháború hozhat. Ami
lehet, hogy be is fog következni, ha a világ ezen az úton halad tovább.
Remélem, hogy ez nem az én vagy a gyerekeim életében történik meg majd.
6. Nem az a nagy magyar, aki a mellét veri és a zászlót lobogtatja! Az
igazi magyar sosem kérkedik a magyarságával. De ez más nációra is igaz.
7. Más generációhoz tartozom, mint a  levlistán a többség, sok dolgot
másként látok, mint Ti. De át tudom érezni azoknak a fájdalmát akik
Trianon, a holocaust, a kitelepítések vagy '56 miatt szenvedtek.

"Élj *ember* módjára, hogy mást is emberré faraghass, és hogy te magad
is *embernek
maradhass!"*

Üdv,
        Kozora Robi