AW: [Csaladtortenet 2] szünet && OLVASSA EL, KÉREM

_R-Istvan-Mögling(eu) R.Istvan.moegling at rakovszky.eu
2012. Már. 10., Szo, 09:35:22 CET

Kedves István!
Mivel a listára írtál, itt válaszolok.

Nem értem miért "kioktató" az amit írtam.
Nem oktatok, hanem kérdezek.
Nem tudom a válaszokat, nem tudom hol van a határ a"családkutatási" és más témák között.

SŐT:
Elgondolkoztam a vitán és a következő meglátásra jutottam:
A kutatáshoz is tanúlságos, mert:
Hányszor találkozunk múltbeli családi perpatvarokkal, amikor a családtagok nagyon összevesznek, esetleg még a nevüket is megváltoztatták, mint valaki ezt a listán megírta.
Ezek nekünk sokkal nagyobb nehézséget okoznak, mint a vita arról, hogy ki tarthatja magát magyarnak és ki nem.

Akkor talán azért veszekedtek, hogy ki örökli a mama/papa izéjét, és nem tudtak kibékülni.
Voltak olyanok is, akik azt mondták: ne vesszünk össze, indítsunk egy pert és majd a bíró határoz, akinek az nem tetszik, az majd akkor a bírót szidhatja, mi meg egymást szeretjük testvériesen tovább. (pl. Prónay Gábor és Róth Éva gyerekei.)
De ilyen családi széthúzás/ellenségeskedésnek lehettek politikai okai is (vagy biztos ami biztos legyen valaki mindkét oldalon, hogy a győztes segítse a vesztest?), vagy egyszerűen bele akartak egymás társválasztásába, házasságába szólni.
Én a listára mint egy nagy családra tekintek, ahol bármikor előállhat egy nézeteltérés, amin túl kell tennünk magunkat.

Egy moderált lista azt is megakadályozza, hogy ha valaki kér valamit, arra gyors választ kapjon, de egy vitát sokszor meg sem tud akadályozni, mert egy eléág ártatlannak tűnő levél is egy másikat megbánt.
Erről a lehetőségről a moderátor sokszor nem is tudhat, mert egyrészt privát levelezés is lehet a háttérben, de lehet egy más fórumbeli/listára írt pengeváltásnak az itteni folytatása.
Ha az eredeti, valakit sértő levél átmegy, akkor a sértettnek is meg kell adni a lehetőséget, hogy válaszoljon. De ezzel ki is nyílhat egy zsilip és egy ilyen vita alakul ki, mint arról, hogy ki a magyar.

Tehát a levelezést mindenki a saját családkutatásának érdekében, ne pedig a politikai véleménye, "felsőbbrendűsége" fitogtatására folytassa. De ha ez mégis egyszer-egyszer előfordul, tűrjük el békében és ne vesszünk össze ilyen miatt. Nem érdemes.

Üdv.
István

- * -  A IV. Családkutatói Találkozó elöadásainak elérhetösége: www.rakovszky.net - * -

- * -  A Rakovszky család honlapja / Web-site of the family Rakovszky / Website der Familie Rakovszky:    www.rakovszky.eu    - * -