[Csaladtortenet 2] Eszterházy gróf telepítési szempontjai

Szilvágyi Gábor szilvagyi.g at t-online.hu
2012. Május. 4., P, 12:50:10 CEST

Kedves Viktor!

Először is kikérem magamnak, hogy az általam leírtakkal ’felébresztem a
xenofóbiát’. A tények elhallgatása nem lehet járható út. Gyakorlatilag
amit felsoroltál, az mind azt igazolja, hogy behozhatatlan előnyt
élveztek a betelepítettek az itt élőkkel szemben. Nem azt mondtam, hogy
a grófnak ezt nem volt gazdaságilag kifizetődő. A hasonlatodban viszont
van némi probléma, mivel a dollárt 1792-ben vezették be ( a nagyobb
betelepítések ekkorra már megtörténtek), az a bizonyos sváb ezért nem
szivarozhatott a dollárral teli pénzeszsákon, arról nem beszélve, hogy a
cilinder nem volt divatban a köreikben.

Üdv, Sz.G.