[Csaladtortenet 2] Eszterházy gróf telepítési szempontjai

Éva Adorján adeva40 at gmail.com
2012. Május. 4., P, 16:07:12 CEST

Kedves Gábor!

Nem szabad ítéletet mondani, ha valaki nem ismeri a tényeket. Azokon a
helyeken kaptak 7 éves adómentességet a betelepülők, amelyek a török
kivonulása után teljesen lakatlanok voltak: Felsőgalla, Alsógalla,
Vértestolna, Vértessomló, Várgesztes, Vérteskozma.
 Ahol laktak magyarok, akik zömében Bars megyéből települtek át, de nem
voltak elegen a birtok műveléséhez,oda toboroztak további munkaerőt. Az
újak nem csak külföldről jöttek, hanem belföldről, más helyiségekből és
mindenkire azonos feltételek vonatkoztak.

A gróf egyébként 1727-ben 343.524 forintért vásárolta meg a tatai
uradalmat.A hatalmas összeget magas méltóságainak jövedelméből, birtokai
tekintélyes bevételeiből és nagy magánkölcsönökből fedezte.

Üdv. A Éva