[Csaladtortenet 2] Eszterházy gróf telepítési szempontjai

Wilde Viktor wilde.viktor at t-online.hu
2012. Május. 5., Szo, 03:44:45 CEST

Kedves Gábor,
Olvasd el figyelmesebben, mit írt Éva, olvasd el újra eredeti
levelemben, hogy miért volt Mo jövője érdekében sine qua non feltétel a
bevándorlás bármilyen áron. Talán az is segít, ha Elődnek írott iménti
soraimat átnézed.
A xenofóbok hajlamosak minden hamis érvet felkapni (nézd csak Cion
Bölcseit meg Tiszaeszlárt), ezért írtam, hogy ne adj nekik muníciót.
Nem én hallgattam el tényeket, én felfedtem egy csomó új szempontot.
Nem a gerófnak volt csak kifizetődő, hanem legalább annyira az Országnak is.
A dollár meg cilinder csak szarkasztikus allegória volt, talán nem
értetted meg (bár helyesen utaltál datálásukkal az én anakronizmusomra,
még jó, hogy a szivar keletkezésének nem néztél utána), megmagyarázom
akkor: A komenizmusban a karikatúrákon az imparalista harácsoló
külföldit ábrázolták imígyen (ja, a monoklit nem is írtam, az is
anakronizmus lett volna), az ellenszenves idegen prototípusaként. No
most leveledet olvasván én ebben a figurában láttam leképeződni az
Általad elképzelt privilegizált idegent.
ÜdWV