[Csaladtortenet 2] ki a nem magyar ?

Wilde Viktor wilde.viktor at t-online.hu
2012. Május. 12., Szo, 20:29:27 CEST

Kedves István,

Nekem címzett kérdésed ("kinek van több joga beleszólni..."?) egzakt
megválaszolásához tudnom kellene, mit jelent a "beleszólás mo-i dolgokba".

  * Ha azt, hogy valaki véleményt mond róluk egy levelezőfórumon, egy
    konferencián, egy (akár mo-i) újságcikkben, akkor a világ bármely
    táján élő, bármely nemzetiségű embernek ugyanannyi joga van.
  * Ha azt, hogy valaki befolyásolja a magyarországi közéletet pl.
    azzal, hogy szavaz a parlamenti választásokon, akkor csak az
    életvitelszerűen Mo-n élő, bármely nemzetiségű embernek.

Hadd mondjak utóbbi magyarázatául (gyönyörű szó, nem hiszem, hogy más
nyelv is ennek analógiájára fejezné ki az "explicatio"-t): Egymillió nem
Mo-n élő ember el is megy szavazni, az itthoni szokásos ötmillió
mellett. Szavataik így érnek majd 17%-ot, esetleg éppen annyit, hogy
relatív, noch dazu, abszolút vagy kétharmados többséghez juttatnak egy
pártot. Ez a párt aztán eldobja az agyát, mint a Bananas című filmben a
Castro parafrázisaként szereplő Santa Barbara-i elnök, az ígért
adócsökkentés helyett 30 új adónemet vezet be, a meglévőket is emeli,
fel-feldobja a kötelező katonaság ötletét, lenyúlja a zemberek nyugdíjra
félretett milliócskáit, meg ilyesmi (természetesen fiktív a példám, már
csak azért is, mert eleddig nem szavazhattak külföldön élők, honi soit
qui mal y pense!). Ennek eredményként kialakul egy olyan helyzet, hogy
olyanok produkáltak Mo-nak egy új kormányt, akiket ezen kormány előbb
vázolt intézkedései nem érintenek; nem fizetik a furfangos új adókat,
nem vesztették el a nyugdíjukat, és tudományos pályára készülő gyerekeik
nem vonulnak be baromarcú analfabéta őrmesterek teljhatalma alá. Ezt az
eredményt hívják úgy, hogy más péniszét a csalánba verték.

Kedves István és Többiek, ez a véleményem eléggé kiforrott ahhoz, hogy
ne vitatkozzak rajta, nem érdemes, nem fog megváltozni.

Üdvözlettel,

Viktor