[Csaladtortenet 2] az anyakönyvek védelme

Éva Adorján adeva40 at gmail.com
2012. Május. 16., Sze, 12:01:05 CEST

Nem véleményt mondtam a dadi templom történetével kapcsolatban, csak
anyakönyvi és helytörténeti kutatásom során szerzett ismereteimet írtam le.

Nem is mondhatok véleményt, hisz felmenőim 25 %-a, az 1700-as évek
elejétől, ennek a református gyülekezetnek volt a tagja, egyik ősöm az új
templom építéséhez adakozók listáján az első két személy között szerepel.

Csupán a történetírás némely fogyatékosságára, egyoldaluságára szerettem
volna felhívni a figyelmet.

Most kezdem el kutatni a Vas megyében lévő Meszlén és Nemesládony
mikrofilmjeit. A hozzá olvasott helytörténeti adatok alapján úgy látom
az ottani földesurak sem voltak jobbak vallási kérdésekben
Eszterházynál.Vagy tévedek?

Amit most írok azonban személyes. Egy katolikus hitben nevelkedett ember
számára a templom elvétele, a képek lemeszelése, a szobrok kidobása mást
jelenhetett, mint egy más vallásúnak,vagy ateistának.A temploma szent hely
volt.

Mikor Angliában járva álltam a hatalmas Ely Katedrális csupasz falai
között, s hallgattam az idegenvezetőt, aki elmondta, hogy VIII. Henrik  a
képeket levakartatta, a szobrokat kidobatta, magamban arra gondoltam, én
ezt biztos nem tudtam, nem mertem volna megtenni, a gyermekkorom óta belém
ivódott hitem ezt nem engedte volna. Dehát én nem is voltam király !

Üd. A Éva