[Csaladtortenet 2] Családnevek változásának kezelési gyakorlata

Demeczky János janos at demeczky.hu
2013. Aug. 31., Szo, 14:30:08 CEST

2013.08.31. 13:22 keltezéssel, Éva Adorján írta:
> Kedves Kutatótársak!
>
> A közelmúltban elkezdtem egy Tata környéki település katolikus  házassági
> anyakönyvi adatainak indexálását 1852-től .
>
> Kérdezem: hasonló munkát végzett-e már valaki? Ha igen, hogy kezelte a
> családnevek idők során bekövetkezett változását?
>
> A családnevek többsége német eredetű.
>
>   Bár én nem ebben a faluban születtem, de 1 éves koromtól 26 évig ott
> éltem, ott töltöttem fiatal éveimet, ismerem a nevek mában írt formáját.
>
> Ilyen változásokra gondolok többek között : Szummer mai használata Szommer,
> [...]
Kedves Éva!

Ha jól tudom, a mormonoknál a betű szerinti indexelést kérik, akkor is,
ha pl. lehet tudni, hogy csak névvariánsról van szó. Én, ha saját
magamnak indexelek, bármilyen típusú anyagról legyen is szó, mindig a
napjainkra rögzült névformát választom, hiszen az indexelés célja a
könnyű azonosíthatóság, egyértelműség. Természetesen zárójelben,
perjellel felsorolva be lehet írni mögé az összes előforduló változatot,
ha biztosak vagyunk benne, hogy ugyanarról a családról van szó.

Üdv:
Demeczky János