[Csaladtortenet 2] latin

Hirschler András smartlines at smartlines.hu
2013. Feb. 22., P, 12:31:30 CET

Én is gyakran találkozom a német nyelvű anyakönyvekben ezzel a foglalkozási
ággal. Hanem amikor ugyanezt angolra kell átfordítani, gondban vagyok.
Voltaképpen mit csinál a gazdász? Gazdálkodik avagy - ispánként,
jószágigazgatóként - felügyeli-e, ahogy mások gazdálkodnak? Az értelmező
szótár szerint "felsőfokú képzettségű mezőgazdasági szakember". De hát a 19.
században ezt talán másképpen értelmezték. Várom tudós szaktársaim
kommentjeit.
üdv. Hirschler András