[Csaladtortenet 2] [MACSE: 8642] egy kérdés történész és levéltáros Listatársakhoz

Dr. Hatvany Béla Csaba csaba at hatvany.de
2013. Júl. 5., P, 10:04:46 CEST

Kedves Tamás, kedves László!

Köszönöm szépen a választ!

Ezek szerint, mivelhogy biztosan tudjuk, hogy Zsigmond 1416.09.08-án Calaisban tartózkodott, az ugyanezen a napon, Budán kiadott okmányok Zsigmond kancelláriájából származnak.
Kár, hogy az okmánytárban nem jelezték valahogy így "Zsigmond budai kancelláriája", de ez a szakembereknek bizonyára nyilvánvaló.
Most már csak egy kérdésem lenne: a Calaisban kiadott oklevelek világpolitikával foglalkoznak, míg Budán a kancellária által kibocsátott oklevelek helyi, magyarországi perpatvarral foglakoznak. (Ez is alátámasztja a fenti magyarázatot.) Viszont a budai levelek némelyike, másokkal együtt olyan személyt is kinevez királyi embernek (homo regius), akiről biztosan tudjuk, hogy Zsigmond kíséretében volt. Elképzelhető, hogy a kancellária nem tudta pontosan, hogy az illető személy az országban van-e vagy nem? Szerintem igen, mivelhogy tudjuk, hogy Zsigmond kíséretében több mint ezer személy volt. Mi a véleményetek?

Még egyszer köszönöm a válaszokat!

Üdv,
Csaba