[Csaladtortenet 2] latin - segítség kérés

Erzsi Kovácsné keresone at gmail.com
2013. Jún. 10., H, 15:03:42 CEST

Kedves Kutatótársak!

Az alábbi linken a legfelső sorban a Dortsák - Medveczky házasságnál a
Medveczky apa foglalkozását szeretném kérni, hogy valaki fejtse meg nekem.
A vőlegény foglakozása bádogos mester, ezt megtaláltam, de a menyasszony
apjáét nem tudom beazonosítani. Nagyon érdekelne, mert ő az én ükapám, aki
még igen rejtélyes számomra.

https://familysearch.org/pal:/MM9.3.1/TH-1951-23412-34948-84?cc=1554443&wc=M99C-Z5H:n1741769170

1845-ben eljött Usztyéről és majd 1856-ban Losoncon bukkan fel, amikor
házasságot köt. A házasságkötéskor nemesnek van írva, ez jogos, mert
születésekor is így van bejegyezve. Nem tudom hol járhatott a két dátum
között. Azon is gondolkoztam, ha ő iparosként élt, de nemesnek vallotta
magát, akkor is be kellett mutatnia a nemeslevelet? Esetleg erről valami
irat maradhatott fent a nógrádi levéltárban? Vagy a Nógrád Megyei Levéltár
a Losoncra vonatkozó iratokat átadták a Szlovák Levéltárnak?

Szomorúan látom, hogy a mormonoknál éppen az engem érdeklő 1827-1870
közötti Keresztelési anyakönyv nincs fent.

Előre is köszönöm a segítséget: Kovácsné Erzsi