[Csaladtortenet 2] Bosznia-Hercegovina első világháborús sérültek

Benke Zoltán benkehanich at t-online.hu
2013. Jún. 14., P, 22:18:57 CEST

Kedves Éva!

Az I. világháború idején az Osztrák - Magyar Monarchia hadereje hármas
tagolásának - k. u. k. Truppen, m. kir. honvédség, k. k. Landwehr -
megfelelően épült ki az egészségügyi szervezet. Magyarország területén cs.
és kir., valamint m. kir. intézetek működtek.
A háborús időkben azonban a nagyszámú sérült miatt véleményem szerint oda
vitték a sérültet, ahol volt hely.
Dédapám sebesülése nyomozása során  kiderült, hogy sebesülési újságok egyik
kiadásában a 68-as ezred sebesültjeit Szegedre, a következő kiadásban a
kaposvári kórházban kezelték, a rákövetkezőben pedig egy budapesti
kórházban. Mindhárom újság megjelenése előtt illetve idején szerbiai fronton
harcoltak......
Tehát szerintem Győrben volt hely.

Üdv
Benke Zoli