[Csaladtortenet 2] településkönyvek listája

Bocsor László l.bocsor at gmx.de
2013. Már. 6., Sze, 09:16:30 CET

05.03.2013 22:26 keltezéssel, gyorgy weber írta:
> Kedves Kutatótársak!
>
> Bocsor Laci kérésére és a segítségetekkel sikerült kb. 80 olyan mai vagy
> egykori magyarországi települést találnom, melynek településkönyve (vagy
> netes anyakönyvi adatbázisa) van. Tudom, hogy ez alig több mint a fele
> (vagy fele se?) a valóságos mennyiségnek, ráadásul  - az egyéb esetleges
> hibák mellett - olyan adatok sem jutnak eszembe,, amelyeket tudnom kellene.
> 1. Tudom, hogy a szerbiai India település(rész?)nek van családkönyve, de
> nem tudom a település magyar nevét.
> [...]
Kedves Kutatótársak!

Az nagyon jó, hogy több településnek van családkönyve, de az nagyon
rossz, hogy többszáz helyen kell keresgélni a neveket. Mivel a kutató
legtöbbször nem tudja, hogy melyik településnél keresse a lehetséges
rokont, ezért az adatbankunkon kívűl még megközelítőleg 200 egyéni
adatbázisba is be kell lépnie (ha szabad), vagy az adatbank
tulajdonostól kérni kell egy-egy név keresését, amihez valószínű nem
lesz kedve, mert 300 kutató 4 név kérése máris 1200 keresést indukálna,
s erre kinek van ideje.
Ez így időrabló és minimális eredménnyel kecsegtető kutatás lenne.
Egyetlen megoldás lenne, ha ezeket a családkönyveket egyetlen
adatbázisba tennénk be. De ehhez elsősorban az adatbázis készítőinek
engedélye és valószínüleg segítsége is szükséges lenne. Tehát az egyéni
adatbázisok,családkönyvek címe nem elegendő. Üdv.mindenkinek Laci