[Csaladtortenet 2] "Szentségtörő" javaslat

Krisztián Skoumal skoumi.gen at gmail.com
2013. Május. 15., Sze, 09:05:01 CEST

Kedves Listatársak,

úgy látom, javaslatom kicsit megmozgatta az állóvizet, ugyanakkor többeknek
értelmezési problémáik vannak az általam írtakkal kapcsolatban, így
pontosítok:

1. A levlista bezárására ÉS a fórumba történő KÖLTÖZTETÉSére gondoltam...
Ami azt jelenti, hogy a teljes tagság átvonul oda, és ott írja a kérdéseit,
szösszeneteit, kéréseit - az oda nem illő megnyilvánulásokat pedig a
moderátorok kukázzák, illetve a nem megfelelő hangnemű bejegyzések íróit
időszakosan vagy véglegesen kitiltják...
Így talán visszatérnek azok a valaha aktív tagok is, akik - mint azt
Radóczy Éva említette - sokat segítettek korábban, de évek óta hallgatnak,
vagy már le is iratkoztak az itt időről időrő feltörő f..tenger miatt...

2. A Fórum meghatározásakor nem voltam pontos, ezért elnézést kérek: erre
gondoltam igazán: http://levlista.theka.hu/csaladtortenet/smfor/ , de
kicsit eldurrant az agyam + siettem, ezért nem néztem utána konkrétan.
Viszont MACSE oldalon a Fórum alatt ugyanez a link van, tehát igazából nem
tévedtem nagyot :)
Ide az ír, aki akar/regisztrált, NEM CSAK MACSE TAGOKnak szabad a pálya...
mert ez nem a MACSE Levlista!

Kedves Rakovszky Pista,
a javaslatban írtakkor most éppen nem rád, hanem konkrétan Rosinger Mártára
gondoltam (remélem, nem írtam el a nevét).
Veled kapcsolatban ugyanakkor többek között az a probléma, hogy nem vagy
képes türtőztetni magad, nem tanulsz a kérésekből, a figyelmeztetésekből,
és szétoffolod a listát mindenféle, a lista szempontjából irreleváns
peticiókkal, vált vagy valós sérelmeiddel stb. Értem én, hogy fontosnak
érzed ezeket, DE ezeket nyomd a facebookos és egyéb ismerőseid között, ne
egy családtörténeti levlistán. Pl. a Facebbok sajátosságai alapján
előbb-utóbb egyre szélesebb körökhöz jut el (lájk, komment, ismerős látja,
lájkolja, kommenteli, az ő ismerőse is, meg az övé is stb...)

Azon listatársaknak, akiknek jelenleg komoly kihívást okoz a Válasz és
Válasz mindenkinek gombok közötti különbségtétel, ezzel a fórumon nem kell
foglalkozni  - és nem is lehet takarózni azzal, hogy "jaj véletlenül a
közösbe ment", mert minden a közösbe megy, tehát a privát dolgok is csak
szándékosan tudnak oda kikerülni.

Számos listatárs számára évek óta problémát jelent, hogy levelet tárgy
nélkül nem küldünk a listára... mondjuk ilyen esetben sajnos épp a "szemét"
van eltakarva, és az ember kénytelen megnyitni, hogy lássa, mi van benne...
A fórumra történő áttéréssel ez is megszűnik...

Ákos hozzászólásához:
a Fórumra vitellel a szakmák gyűjtése sem probléma, akit nem érdekel, az
nem olvassa az adott topikot és kész.

További pozitívum:
nem önti el napi irgalmatlan mennyiségű levél a postafiókot, aminek sajnos
manapság (ellentétben az eredeti, Bogárdi Jancsi féle lista adattengerével)
jó, ha max. 20%-a hasznos, családtörténettel, családkutatással kapcsolatos
írás, kérés stb., a többi - elnézést a kifejezésért, de - szimpla f°s...

Szóval a lista nem halna meg, csak költözne, fórummá válna, ahol
kezelhetőbb, áttekinthetőbb - és tisztán tarthatóbb, mint a levlista.
Sajnálom én is, hogy ezt kell javasoljam, de nagyon elegem van ebből a sok
sz.rból, ami az utóbbi években itt hömpölyög, és nálam is legalább 8x
megfordult már, hogy leiratkozom a fenébe... Ha nem változik semmi,
valószínűleg meg is teszem.

Üdv:
Krisztián