[Csaladtortenet 2] Mormon névelírás - téves névforma

Demeczky János janos at demeczky.hu
2013. Nov. 3., V, 19:39:10 CET

2013.11.03. 19:09 keltezéssel, Kiss-Dobos László írta:
> Tisztelt Kutatótársak! Kedves Barátaim!
>
> A Mormonkat hála és dicséret illetné az adatok feldolgozásáért, ha az
> a rengeteg hiba, ami található nem rontaná le örömömet. Elsőként is az
> egyházi anyakönyveknél nem a születési dátumot, hanem a keresztelés
> dátumát közlik. Mintha meg lehetne valakit keresztelni a megszületése
> nélkül. Ugyanakkor az izraelita, vagy netán-tán előfordulható muszlim
> születetteket nem is keresztelték meg, miként az 1885-ös állami
> anyakönyvezés bevezetése.után nem a bejegyzés időpontját, hanem a
> [...]
Kedves kutatótársak!

Szerintem nagyon is hálásak lehetünk a mormonoknak, illetve a rengeteg
önkéntesnek, még akkor is, ha rengeteg a hiba, elírás az indexelt
adatokban. Néha valóban nehéz megtalálni ezt-azt, amit esetleg
"félreindexeltek", de még mindig jobb, mintha nem lenne miben
keresgélni... Gondolom azért a keresztelési dátum szerint indexeltek,
mert a mormonok kutatásának célja elsősorban a keresztelés dátumának
kiderítése (másrészt elég sokáig csak azt jegyezték be, legalább is a
katolikusoknál). Amennyire tudom, a mormonok szerették volna feltenni a
magyar egyházi anyakönyveket is, de a katolikus egyházmegyék közül pl. a
győri és kalocsai egyházmegye nem egyezett bele (nyilván, hiszen nekik
fizetős szolgáltatásuk van ugyanebben a vonatkozásban.) Az eredeti
anyakönyvek egyházi tulajdonban vannak, a különféle másolatok
jogtulajdonosa is elvileg az illetékes egyház.

Üdv:
Demeczky János