[Csaladtortenet 2] tábori lelkészek halotti anyakönyvei

Éva Adorján adeva40 at gmail.com
2013. Okt. 19., Szo, 11:03:25 CEST

Kedves Péter!

Annak a Tata környéki falunak, - amely falu egyházi anyakönyveit most
kutatom-,  plébánosa a halotti anyakönyvben külön részben bejegyezte az I
világháborúban
elhunytak nevét, és azt is hol lettek eltemetve.

Az elhunytak neve mellett egy esetben találtam olyan bejegyzést, amely a
tábori lelkész értesítése alapján íródott. Konkrétan a 28. gy.ezred katonai
lelkésze küldte az értesítést.

 Úgy gondolom ilyen értesítést minden esetben küldhettek a lelkészek, de
azt,hogy ezekkel az értesítésekkel mi történt, hol lehetnek, nem tudom.

Mivel katonai,és háborús ismereteim  hiányosak, azt sem tartom
valószínűtlennek, hogy a tábori lelkész sem értesülhetett minden esetben a
katona haláláról.

 A polgári anyakönyvekben is érdemes lehetne kutakodni, kár, hogy a kisebb
települések anyakönyvei erre az időszakra vonatkozóan már, vagy
még, nincsenek fel a mormon adatbázisban.Azt, hogy miért én sem értem.

Kutatási tapasztalataim szerint az elhunyt katona születési helyére küldtek
hivatalos értesítést, amely alapján történt az anyakönyvi bejegyzés. Mivel
az érintett falu polgári anyakönyvei itt sincsenek fenn a neten, a kétféle
bejegyzést eddig még nem tudtam összehasonlítani.

Üdv. A Éva