[Csaladtortenet 2] tábori lelkészek halotti anyakönyvei

Lévay Béla levaybela at invitel.hu
2013. Okt. 19., Szo, 20:24:07 CEST

Kedves Péter!

Nagyapám bátyja, Dr. Réder Károly az I. vh-ban halt meg.

1. A Bécsi Hadilevéltár adatai szerint a m. kir. pécsi 19. népfelkelő
gyalogezred III. zászlóaljában szolgált hadnagyként, és az alakulat
anyakönyvében szereplő bejegyzés szerint "a volhíniai Lubarka mellett
1916.07.12-én önlövés következtében hunyt el, s még aznap eltemette Csányi
István tábori lelkész Lubarka község mellett."

2. Polgári halotti anyakönyvének megjegyzés rovatában ez áll: "A hazáért
hősi halált halt hadnagy halálesete bejegyezve a B.M. által közölt adatok
alapján (152 974/1916. B. M. szám)."

Az "önlövésre" rákérdezve azt a választ kaptam, hogy az valószínűleg nem
balesetként értelmezendő.

Üdvözlettel,

Béla

Lévay Béla