[Csaladtortenet 2] Családi adatbázis Gedcom kiterjesztéssel

gyorgy weber wegyor at gmail.com
2013. Okt. 20., V, 11:35:26 CEST

Kedves Ildi!
Én magam is készséggel bocsátanám családi kutatási eredményeimet a Macse
adatbázis rendelkezésére (kb. 300 egyenesági rokon, + kb ugyanennyi
oldalági név), sőt, már sokkal régebben megtettem volna. Azonban én (is)
azon őstulkok közé tartozom, akik a publikációs lehetőségek közül a
családfakezelő programoktól (bármi okból, de) óvakodnak. És a lev.listán az
elmúlt időkben e tárgyban megjelent tapasztalatok csak még óvatosabbá
tettek. Az én adatbázisokkal szembeni averzióm okai nem is lényegesek, de
ha annak kerülése a tagság számottevő részére jellemző (márpedig valamiért
nem töltődik kellő ütemben a családi adatbázis, hisz majd minden
megszólalásodban felhívod erre a figyelmünket), akkor a jelentős bővülése
attól függ, talál-e a közösség valamilyen megoldást a nem adatbázisban
őrzött egyéni adatok megjelenítésére.
Pl. egy (talán gőzös) elképzelés, hogy ha már az adatok excellben vannak,
akkor azt egy hozzáértő könnyen emeli be egy adatbázisba (mert gondolom
Gedcom fájlt nem lehet excellből csinálni), ami már könnyen kezelhetővé
válik a hozzáértőknek, vagy az adatbázisok iránt (felelőtlenül [?] )
elkötelezetteknek. És ha ez igaz, akkor a tagság kőkori lelkületű tagjaitól
elég lenne elvárni, hogy egy (protokoll szerint összeállított) excell
táblába vigyék be adataikat.
Abban bízva, hogy ez nem csak a saját problémám, de legalábbis érdemes
vitázni egyet róla, tisztelettel:
gy.