[Csaladtortenet 2] Családi adatbázis Gedcom kiterjesztéssel

Dr. Hatvany Béla Csaba csaba at hatvany.de
2013. Okt. 20., V, 18:29:34 CEST

Kedves Listatársak, kedves Gyuri!

Több Excel->GEDCOM konverter létezik a világhálón. Itt csak egy párat említek meg:
http://sourceforge.net/projects/excel2ged/ ingyenes
http://orba-design.com/ged.php online konverter, ingyenes
http://download.cnet.com/Excel2GED-family-xls/3000-2127_4-10853749.html ingyenes

Nem próbáltam ki ezeket a programokat, de érdemes "játszani" velük egy keveset. Mindegyik program egy bizonyos Excel-struktúrát követel, azaz a saját Excelt át kell alakítani.

Ajánlhatok viszont egy másik megoldást, ami szerintem többet "hoz a konyhára":
1. Letöltjük az ingyenes Ahnenblatt családfaprogramot (van magyar kezelőfelülete) http://www.ahnenblatt.com/
2. Átalakítjuk a saját Excelt a program súgójában leírtak szerint. A súgóhoz a program ? (kérdőjel) menüpontja vezet, mai sajnos csak németül van. Ott a Tartalomban a "Wie kann man Daten aus einer Tabellenkalkulation importieren ?" cikkben le van írva, miként kell az Excelt strukturálni. Lényegében az Excel első sorát, a fejlécet kell szabványos elnevezésekkel ellátni. Ha valakinek szüksége lenne fordításra, szívesen segítek
3. Elmentjük az Excelt CVS formátumba (ezt minden Excel tudja)
4. Beolvassuk CVS fájlt az Ahnenblatt programba.

Ezzel elértük azt, hogy az adataink egy családfaprogramban vannak. Most elmenthetjük az adatokat több formátumba, pld. GEDCOM formátumba, de PDF vagy HTML formátumba is, és sok más formátumba is.

Remélem, ez segít az Excel GEDCOM konvertálásban.

Üdv,
Csaba