[Csaladtortenet 2] Relytély a XIX században? Bigámia?

Amrein Ilona amrein.ilona at freemail.hu
2013. Okt. 23., Sze, 22:17:53 CEST

Kedves Jenő!

Nekem az a furcsa, hogy "mindkét" feleség Erzsébet. Nem lehet, hogy egy és
ugyanazon személyről van szó, csak éppen a vezetéknév el lett írva? Nálunk
pl. vannak ún. "háznevek", melyek a családok ragadványnevei, néha bizony azt
írták az anyakönyvbe, mert úgy emlegették az embereket, a pap meg nem
biztos, hogy tisztában volt ezekkel. Utána pedig már átvették a későbbi
anyakönyvekben ezt a vezetéknevet, hiszen a keresztelésnél ez szerepelt.
Szerintem felettébb gyanús, hogy Mihál(y)i Erzsébet egyszer csak megjelenik,
mint anya, de nem ismert a születése és a halálozása sem.

Üdv
Ilona