[Csaladtortenet 2] Belányi család

Gelei Judit gelei.judit at gmail.com
2013. Okt. 24., Cs, 13:04:48 CEST

Kedves Judit!

Bár sokat megírtál, de biztosan vannak még adatok, amiket (legalább kb.)
tudsz).
Pl. "vissza Kisvárdára" nekem azt jelenti, hogy onnan több adatod van.
Honnan való maga Belányi János?

Mivel Belányi János vasutas volt, talán ezen a vonalon kell/lehet indulni.
Mit csinált, mint vasutas? Utazott (akkor sokfelé járt és találhatott
magának feleséget). Esetleg valamelyik kis megállóban (több kis helyen)
volt szolgálatban és ott/annak környékén kapott szolgálati lakást és ott
talált feleséget. Szolgált-e Beszkidben? Volt-e katona, vagy mint vasutas,
csak a csapatok kiszolgálását végezte/segítette?
Az is megállapítandó, hogy Beszkid környékén mikor voltak harcok.

Én felteszem, hogy édesanyád születésének helye lehet véletlen, vagyis ott
nem laktak, csak éppen arra keveredtek (családostul vagy anélkül). Ha ott
és akkor harcok voltak, akárhol a környéken keresztelhették, ezért érdekes
lehet azt is tudni, milyen felekezetű és azokat hol keresztelhették: vagyis
a felekezeti könyvek is segíthetnek.

Azt is megnézném, hogy a későbbi családi események (főleg keresztelők,
házasságok) során nincsen-e olyan rokon/ismerős megemlítve, aki Beszkidhez
köthető. Ugyanez vonatkozik a pátrohai nyomokra.

Sok szerencsét a kutatásodhoz!

Üdv. Judit