[Csaladtortenet 2] Bemutatkozás

Dávid Ringeisen david.ringeisen at gmail.com
2014. Feb. 1., Szo, 23:30:59 CET

Kedves  Listatagok,

Kissé megkésve bár,de rászántam magam egy rövid bemutatkozás megírására.
Ringeisen Dávid vagyok, az Iparművészeti Egyetem Animáció szakán végeztem,
jelenleg rendező asszisztensként dolgozom Budapesten, de családom a Tolna
megyei Decshez köt.

Az elmúlt időben legbehatóbban a Ringeisen család magyarországi
történetével foglalkoztam. Egyenesági felmenőim további nyomait sajnos az
1712-es bevándorlásnál egyelőre elveszítettem, de az oldalágakat a név 19.
századi Budapesten előforduló többtucatnyi írásmódjának köszönhetően még
nem sikerült befejeznem.

Szívesen veszek ezért egyrészt minden segítséget ami Taksony
betelepítésére, az első 13 sváb család származására, a németországi sváb
települések, elsősorban is a dillingenkreisi Steinheim illetve Gremheim és
környéke anyakönyveire vonatkozik.
Ezen túl hálás lennék olyan könyvajánlókért, melyek a német kivándorlás
első hullámát, okait és körülményeit részletesen tárgyalják.
Másrészt minden segítséget, ajánlást szívesen veszek, amely segíthet
tisztázni a család budapesti oldalágainak történetét, egészen a 20. századi
eltűnésükig.

Foglalkozom továbbá 16 ükszülőm családfájának kutatásával, akik zömmel
Bácskához köthetők, így az ottani Ringeisenek mellett kutatom a Schwarz,
Glockner, Strahl, Kohl, Ginder, Lorenz, Petz, Ostheimer, Arnold és Bergmann
családokat, a települések közül pedig kiemelten Csávoly, Bácsalmás,
Monostor, Vaskút és Hajós érdekelnek.

Mivel a családom csak mintegy száz éve lakik Decsen, így mondhatni hobbiból
kutatom még Decs és lakói történetét, tanyavilágának, a Szállásoknak
lakóit, kultúráját.

Mindezen témakörökben szívesen veszek mindennemű segítséget, illetve
szívesen osztok meg bármiféle információt, ami Nektek esetleg
segítségetekre lehet.
Ezen túl szakmai ártalomként felszedett képszerkesztési, retusálási
ismereteimmel is szívesen segítek, ha digitális képszerkesztésre,
retusálásra lenne szükség egy régi fotónál, térképnél, iratnál.

Üdvözlettel

  --
*Dávid* *RINGEISEN*

WEB: http://david.ringeisen.hu