[Csaladtortenet 2] Bemutatkozás

Zsolt Varga podolin at gmail.com
2014. Jan. 18., Szo, 15:06:08 CET

Tisztelt Kutatótársak!

December végén csatlakoztam az egyesülethez, és ezennel megejteném az
ilyenkor szokásos bemutatkozást. Nagyjából tíz éve foglalkozom
családfakutatással, váltakozó intenzitással. Anyai ágon felmenőim szinte
kivétel nélkül nyíregyházi, illetve Nyíregyháza környéki tirpákok voltak,
akik közül többen még a város 1753-as újratelepítésekor, majd pedig az azt
közvetlenül követő évtizedekben érkeztek a településre, elsősorban Békés
megyéből. Ebből kifolyólag nagy részük evangélikus vallású, (úgyhogy mára
már viszonylag otthonosan mozgok a nyíregyházi evangélikus anyakönyvekben),
de több katolikus ősöm is volt, akik későbbi betelepülési hullámokkal
érkeztek a városba. Kutatott családnevek ezen az ágon: Sztankó, Kukucska,
Greksza, Mihalidesz, Kvetkó, Kochán, Dudás, Huszár.

Apai ágam révén elsősorban a történelmi Bereg vármegyében vagyok érdekelt,
a mai határ mindkét oldalán (Beregszász, Gelénes, Surány stb.), de kutatok
az egykori Zemplén és Ung vármegyék ma Szlovákiához tartozó több
településén és Szabolcs megye északi részén is (Kisvárda, Ajak, Kemecse).
Kutatott családnevek: Kabay, Lőrincz, Bachmánszky, Csebényi Cseh, Almássy,
Váradi, Huszty, Kósa, Varga.

Civilben egyébként nyelvész és nyelvtanár vagyok, és immár lassan húsz éve
külföldön, jelenleg Dániában élek. Ez persze kicsit körülményessé teszi a
kutatást, úgyhogy magyarországi szabadságaim jelentős részét a különböző
levéltárakban töltöm. Amikor éppen nem jutok magyar anyakönyvekhez,
gyermekeim dán családfáján dolgozom.

Üdvözlettel, mindenkinek sikeres és élvezetes kutatást kívánva

Varga Zsolt