[Csaladtortenet 2] Elbocsátó levél...

Gyorgy Weber wegyor at gmail.com
2014. Jan. 24., P, 19:02:28 CET

Kedves Jenő!
Bár az ilyen emberi gyengeségnek nyilván ezerféle, és összetett okai
vannak, de abban biztos vagyok, hogy a vérséghez semmi köze.
Az örökbefogadásnak egy másik vetületét hadd említsem. (Családi és
ismerősi-munkatársi környezetemben én is - mint nyilván sokan -, több
örökbefogadó szülőt ismerek.) A már felnőtt gyermek nevelőszülei hálásak az
akkori bátor döntésükért, mert semmi mással nem pótolható mennyiségű és
minőségű örömöt okozott nekik a felnövő gyermek.
A másik vetület, hogy helytelenül szeretünk úgy gondolni ezekre a
családokra, mint akik gyermekhez jutottak. (Azaz a szülők gyermektelenségi
állapotát reparálják.) Valójában a gyerek szempontjából kell (érdemes) ezt
nézni: szülőt (gondoskodást, esélyt, szeretetet) kap egy kiszolgáltatott
gyermek, akinek addig ebből kevés jutott!

A mostanra tömegessé váló meddőségi hullámban szerintem sokkal többet
kellene erről a problémáról általában beszélni - így nagyon helyesen a
családkutatói vonatkozásairól is -, és minden (jóval erősebben ható)
negatív történetre tíz pozitívat közreadni! Mert gyermektelenül megöregedve
elmagányosodni egyfelől, ill. intézetben, árvaházban, a GYIVI ölelésében,
stb. felnőni másfelől sokkal nagyobb kockázat, mint bevállalni egy nem
vérségi szeretetkapcsolatot! (Amire egyébként néhány állatfaj is képes...)
Ettől az okoskodástól persze még az Általad jelzett jelenség létezik,
tudhatja ezt mindenki a Monte Christo sztoriból is (ha jól emlékszem
Benedetto volt a hálátlan gyerek?). De - anélkül, hogy ilyen kutatást
végeztem volna - tuti, hogy statisztikailag ugyanennyi vér szerinti gyermek
fordul szembe a szüleivel fiatal felnőtt korára.
üdv:
gy.