[Csaladtortenet 2] Elbocsátó levél...

Temesvári Jenő jeno.temesvari at chello.hu
2014. Jan. 24., P, 19:56:50 CET

Egyetértek. "Törvényes családokban sem számít a vér szerinti kapcsolat, és működhet ez életre szólóan nem rokonok - örökbefogadó szülök-idegen gyerek között is -. Nem gondolom, hogy van erre szabály. Mégis, ha családfakutatói szemmel nézem, a régiségben, kisebb közösségekben a "törvénytelen" gyerek is egyenrangú tagja volt a családnak, nyomorult szegénységükben sem taszitották ki. Nem tudom, mikor kezdődött el "intézményesen" az un zabigyerek megbélyegzés, árvaházba, lelencházba adás, de ez azt gondolom egyrészt a kor erkölcsi normái indukálták, másrészt a megesett anyák kiszolgáltatottsága és kilátástalan egzisztenciája. Valahol olvastam, hogy Graz-ban, főleg az ottani katonai garnizon katonai állományának köszönhetően a megszületett gyermekek 60-70 %-a az anya lánykori nevén , és törvénytelen kapcsolatból született meg. De, aki ak.-et lapoz számtalanszor találkozik lányanyákkal, és a "törvénytelen" bejegyzéssel.
Üdvözlettel: Jenő