[Csaladtortenet 2] Egy család két azonos nevű lány

Bocsor László l.bocsor at gmx.de
2014. Júl. 25., P, 10:15:29 CEST

Úgy látszik kedves kollegák, hogy nem találkoztatok még az én esetemmel,
ezért csak a keresztnevek szentesítésére tudtok gondolni.

Most nincs időm (sajnos sosincs), hogy megkeressem, de higyjétek el,
hogy megtörtént eset.
Az egyik településen, amit megpróbáltam feldolgozni, két teljesen azonos
nevű házaspár termelte a gyerekeket. Egyszer sikerült két gyerekszülést
5-6 hónapra összehozni. Mivel nem találtam a "koraszülött" gyerek
halálozási dátumát, azt hittem, hogy valamit elnéztem. Egyszer csak
meghalt a férj, és a halotti kora nem felelt meg (erősen eltért) az
esküvőnél bediktált kortól. S ekkor derült ki, hogy majdnem egy időben
tevékenykedett a két pár, a két házasságkötés között 4-5 év lehetett,
így az első 2-3 gyereket biztonságosan az első pár nyakába varrhattam. (
ez még az egyházi anyakönyvben fordult elő, nem volt semmi kapaszkodó az
azonosításukhoz).Attól kezdve a gyerekeket a halálozásuk és ujra
születtetésük alapján próbáltam szétválasztani. Vagyis ha nem halt meg,
akkor az ugyanolyan nevű gyerek a másik pártól születhetett. Még
szerencse, hogy a két házasság ugyanabban a faluban volt. S mi lett
volna, ha a szomszéd faluból jöttek volna, vagy csak az egyikük.Még csak
annyit tennék hozzá, hogy nem egyszerü nevüek voltak, vagyis nem Kis és
Nagy, vagy valami hasonló, hanem ritkábbak. Odáig nem jutottam el, hogy
bizonyítsam, hogy a két házaspár unokatestvérek voltak (talán még a
feleségek is) és jópofáskodásból kötöttek azonos nevű lányokkal házasságot.

Ezért csak annyit tudok mondani, hogy semmiben sem lehetünk biztosak,
amíg valamilyen formában be nem bizonyítottuk a feltételezésünket. Mint
a matematikában a műveleteket fordítva is el kellett végezni, mert
tévedni emberi dolog.