[Csaladtortenet 2] Zsidó keresztnevek

Hirschler András smartlines at smartlines.hu
2014. Jún. 5., Cs, 11:11:51 CEST

Kedves Éva,
örülök, hogy csak az utónevekkel van gondod. Nekem az is fejtörést okoz,
hogy vajon az anyakönyv másolója által tévesen beírt családneveknél
javítsam-e az általam helyesnek gondoltra, avagy hagyjam úgy, ahogy van, és
a jegyzetben hívjam fel a figyelmet a hibára. Rendszerint egyébként ez
utóbbi megoldást választom. A "Winternit" beírás "Winternitz" helyett
például egyértelmű beírási hiba. Azonban a Fiser "Fischer", Fleisman
Fleischmann helyett már lehet az asszimilációs törekvések eredménye.
Kétséges viszont a Schvarc beírás, hiszen, ha fonetizálni akar, akkor
Svarcot írna.
Hát ilyen nehéz az indexelő dolga!
üdv. Hirschler András