[Csaladtortenet 2] hasznos lehet + Asszonyok a nagycsaládban könyv

Szabó Előd szaeltan at gmail.com
2014. Május. 10., Szo, 12:20:47 CEST

Kedves Listatársak!

Számomra meg az volt újdonság, - bár logikus -
hogy a nagyapám testvére már kapásból dédbácsi/néni....

Én eddig úgy használtam - bár élőben őket nem volt alkalmam, sem ötletem így
szólítani -
hogy a dédnagyapám testvére a DÉDNAGYNÉNÉM, de leginkább... Klári néni. :)

Mindig dilemma volt, hogy ha a szülő testvére nagybácsi, akkor a nagyapa
testvére - erőltetve: nagy-nagybácsi, vagy micsoda?
Most kiderült a táblázatból, hogy az előtag egyel fentebbi generációból jön.
Hisz logikus, mert a NAGYbácsi előtagja már a NAGYapa szóból ered, értve,
hogy a NAGYapáról ő miatta rokon.
És ugyan így lefelé is.
Logikus, de számomra meglepő, hogy a testvérem gyerekének (UNOKAöcsémnek)
gyereke, már DÉDunokaöcsém lesz,
mégha kissé engem öregít is a jelző....

Morvay Judit: Asszonyoka  nagycsaládban könyvből:
(mátraaljai palócok)

a gyerekek a NAGYAPJUKAT:

-öregédesapám
-másikapám
-másikapó

DÉDAPJUKAT:

-öregédesapám
-öregapám
-másikapám

NAGYANYJUKAT:

-szülém
-édesszülém

DÉDANYJUKAT:

-öregszülém

Kiskoromban, amikor még nem tudtam, pontosan miért van kettő nagyapám (úgy
értem, nagy- és déd-)
én is öregnagyapa és fiatalnagyapa elnevezéssel különítettem el őket.

üdv: Szabó Előd

Tisztelt Levelezőtársak!

Ezt a neten találtam.

Hasznos lehet.