[Csaladtortenet 2] Fwd: kocsifényező

Füvesi István dr. fuvesi at inf.u-szeged.hu
2014. Okt. 9., Cs, 20:43:47 CEST

Kedves Kutatótársak!

Kovácsné Erzsike gondolatébresztő felvetésére egyéb bokros teendőim miatt
eddig nem tudtam reagálni.

A témakör hiteles megismerését talán kicsit segítené Sitkei Ferenc
/1912-2001/ kocsifényező mester 1977-ben papírra vetett feljegyzései
nyomán az orosházi Szántó Kovács János Múzeum gondozásában 2002-ben
napvilágot látott kiadvány, melynek előszavából idézek:

"... Egy régi orosházi kocsigyártó (kovács, bognár, kocsifényező)
iparoscsaládból származom, s annak utolsó olyan tagja vagyok, aki ebben a
szakmában élte le az életét." ... "Emléket állítva ezzel az ősöknek,
elhalt embereknek, megszűnő, kihaló szakmáknak."

A munkafolyamatok leírásai, az eszközök fényképei, szakszótár, szakmai
életútja korabeli dokumentumokkal illusztrálva - mind fellelhetők a
kiadványban, s mindeközben egy család élettörténete is kirajzolódik.
Műhelyének berendezési tárgyai is a múzeumba kerültek.
Apósomként 3 évtizeden át bírtuk vendégszeretetét házában, s mivel a
műhelye az udvarban volt, gyermekeim is heti gyakorisággal látták
munkájának gyönyörű eredményeit.

Ismereteim szívesen megosztanám az érdeklődőkkel, a későbbiekben egy
alkalmas formát találva erre.

Üdvözlettel,

Pista