[Csaladtortenet 2] Település családkönyve

Bocsor László l.bocsor at gmx.de
2014. Okt. 10., P, 21:25:52 CEST

Kedves Zsuzsanna, Domokos és a többi érdeklődő!

Még vártam volna ezzel a levéllel, de úgy látom, hogy megérlelődött a
helyzet a családkönyv készítésének ismertetésére.
Mint Domokos írta, másfél év alatt az adatok 15-20 %-át sikerült
rögzíteni, vagyis várható, hogy egy közepes település feldolgozása 7-8
évbe is kerülhetne. Tehát nem kis feladat, és ennek következtében a
családkönyv készítésének megtervezése is óriási munka. Egy olyan
munkavégzési leírás készítése, amit minden kutató megérthet és könnyen
követhet, minimum 2-300 munkaórába kerül. Ezt onnan tudom, hogy már
több, mint egy éve elkezdtem a családkönyv készítésének részletes
leírását és az egyharmadával már elkészűltem. DE!!!
    Mint már írtam, ez egy olyan óriási munka, aminek segítségével sok
kutató nemcsak a hobbyját elégítheti ki, de pénzt is kereshetne
(családfák készítése, önkormányzatokkal szerződéskötés a teljes
település feldolgozására), s ezt a munkát már nem óhajtom ingyen átadni.
Ha legalább 100 kutató 2000 Ft.-ot fejenként hajlandó lenne fizetni,
akkor a 100. jelentkező és 100. pénzátutaló után azonnal megküldöm a
használati utasítást.

Lehet, hogy ezt az ajánlatomat kicsit furcsának fogják találni egyesek,
de arra is kellene gondolni, hogy azzal a pénzzel nem lenne megfizetve
az az óriási munka, amit eddig belefektettem és amit még meg kell
tennem, hogy a családkönyv program hibátlanul működjön. Egy-egy
megoldáson hónapokig dolgozok, hogy a lehető legjobb megoldást megtaláljam.
Itt az idő, hogy megtudjam, érdemes-e folytatnom a családkönyv készítés
leírását. Nem szeretném, ha egy pénzéhes alaknak tartanátok, de azt
hiszem, az eddigi tevékenységemmel bizonyítottam, hogy minden
pillanatban önzetlenűl segítettem a hozzám fordulóknak, de ez a
családkönyv készítés olyan óriási munka, hogy ezt már nem tudom ingyen
megcsinálni. Nem azért a pénzért, inkább a munka megbecsüléséért,
értékelésért kérem a pénzt, és főleg a családtagjaim miatt, akik
bolondnak tartottak a családkutatás miatt.  Ha nincsenek érdeklődők,
akkor megtartom magamnak a leírást. Ha 100 kutató érdeklődik a leírás
iránt, akkor folytatom a könyv megírását,mire megérkezik a 100.
átutalás, addigra megírom a második harmadot, s mielött a megrendelők az
első harmad anyagát hasznosíthatnák, megírom a harmadik harmadot.
W.Gyuri javaslata, miszerint a honlapra tegyük fel a családkönyv
készítésének leírását, képtelenség, mert várhatóan 40-80 oldalnyi anyag
lenne.
Remélem, hogy eddig leírtakkal nem botránkoztatom meg kutatótársaimat,
üdv. Laci

Mielött elküldtem ezt a levelet, megnéztem a leveleimet és nem találtam
semmi hozzászólást a témával kapcsolatban.