[Csaladtortenet 2] Hajdúdorog

Pócsi Zsolt pocsimail at gmail.com
2014. Okt. 22., Sze, 10:53:28 CEST

Kedves Lajos!

A Verdes család Nyíradonyban is honos, örmény eredetű.

Apafi Mihály fejedelem hívta be az örményeket Erdélybe, a török elleni
küzdelemhez, amiért nemességet adott nekik.

Az 1700-as évek közepén, végén a Szabolcsban és Szatmárban birtokos
gróf Károlyi Sándor hozza őket Maros, Torda, Szilágy megyéből.

Az 1807-es nemesi felkeléshez adakozik Nyíradonyból a nemes Verdes
család is, de több tagja él Újfehértón, és a két település környékén
is.

Üdv, Zsolt!