[Csaladtortenet 2] I.világháborús emlékművek

Éva Adorján adeva40 at gmail.com
2014. Sze. 5., P, 11:23:03 CEST

Kedves Listatársak!

Érdeklődöm kutatta-e valaki, illetve van-e információja valakinek arról,
hogy ezeket az emlékműveket általában mikor állították fel. Volt-e,
meghirdettek-e akciót a felállításukra, milyen ismérvek alapján,kik
gyűjtötték össze az emlékművekre került neveket?

Kérdésemet, kérdéseimet az alábbi tapasztalatom indította el bennem:

Előttem van egy nem túl nagy település emlékművének fényképe, rajta a
nevekkel.Lehetőségem nyílt a település 1911-1918 évi halotti anyakönyveinek
kutatására. Az anyakönyvben rögzített hősi halottak, és az emlékművön
szereplő nevek eltérést tapasztalom.
Azt még értem, hogy az emlékművön szerepelnek olyan nevek, akik az
1911-18-as anyakönyvben még nem szerepelnek, hisz sokszor előfordult, hogy
az elhunytakról, eltűntekről csak sok év múlva
kapott értesítést az anyakönyv vezetője.
Azt viszont nem értem, miért hiányoznak az emlékműről olyan hősi halottak,
akik már 1911-18-ban  szerepelnek az anyakönyvekben.

Találkozott már más is hasonló problémával?

Előre is köszönöm a válaszokat.

Üdv.
A Éva