[Csaladtortenet 2] I.világháborús emlékművek

Temesvári Jenő jeno.temesvari at chello.hu
2014. Sze. 5., P, 11:44:26 CEST

Kedves Éva! A csatolt linket megnyítva olvashatsz a blogomról egy rövid
tanulmányt a világháborús emlékművek felállítása kapcsán.
http://temesvarijeno.blog.hu/2014/05/06/magyar_hosok_napja_megemlekezes_az_i_es_a_ii_vilaghaboru_hosi_halottjairol

Az egyes településeken - a falvakban ez könnyebb volt, ahol mindenki ismerte
egymást - nem volt nehéz összeírni a hősi halottak, eltüntek névsorát. A
városokban pedig valószínűleg az ismert neveken túlmenően a a hadsegélyező
szervezeteken keresztül, sajnos gyakran csak egy-két évvel később
megérkeztek az értesítések a hősi halál tényéről, "szerencsés esetben" a
helyszínről is, vagy csak lakonikusan annyi, hogy eltünt. Számos eklékművet
láttam, ahol szemmel láthatóan utólag is véstek fel neveket a
márványtáblákra. A meghírdetett emlékmű pályázatok kiválasztását is
bizonyára helyben döntötték el a közösségek lakói, illetve nagyrészt, vagy
teljes egészében közadakozásból emeltették. Jó érzés látni, hogy többségük
szépen karban van tartva, mindig van lábazatuknál virág, koszorú és
mécses.Ők adták a legtöbbet, amit a Hazáért adni lehet!
Ezért is örülök, hogya MACSE felvállalta, és összegyűjti az emlékművek
képeit, a hősök neveit, amely törekvést mindannyyiunkat támogatnunk kell.
Üdvözlettel: Jenő