[Csaladtortenet 2] Latin segítségkérés

Szigetiné Ili zekany at gmail.com
2015. Dec. 17., Cs, 19:32:15 CET

Köszönöm  a válaszokat. Én is ezt tippeltem. Ez a házasság1838-ban történt.
​Akkor ha jól értelmezem az egyházjogban germán számítási mód volt, amit
1983-ban vezették be a római számítási módot. Pl: az unokatestvérek a
germán számítás szerint másodfokú oldalági rokonok, a római szerint
negyedfokú oldalági rokonok.
Ha jól értelmezem, akkor ők harmad unokatestvérek voltak, tehát közös
ükszüleik voltak. A problémám az, hogy azt olvastam, hogy az "oldalági
vérrokonság a 4. fokig érvénytelenítő akadály".
Sajnos egymást követő években három Maszarik Éva született. Ebből kettő
házassági bejegyzését megtaláltam 1836-ban és 1838-ban. Szülőket sajnos nem
írtak. Eléggé keresztbe házasodott a két család. Lehet, hogy nem is harmad
unokatestvérek voltak.
Kérdésem az lenne, hogy 1838-ban  az oldalági vérrokonságot hogy számolták.
Hol találnék erre pontos magyarázatot.
Elnézést a sok szövegért, de itt akadtam el ezen az ágon.
Üdv: Ili