[Csaladtortenet 2] Eltéro módon írt családnevek

Nagy-Vajda Domokos nagydomi at yahoo.com
2015. Feb. 1., V, 01:58:04 CET

Kedves Joe,
Forrás indexeléséről lévén szó, szerintem pontosan úgy kell írni, ahogy a forrásban van.Majd minden kutató eldönti, hogy saját nyilvántartásába hogy vezeti be.

Én így írom be a kutatásvezérlő programba: statisztikai meggondolásból a vezetéknév jelenleg (vagy ha kihalt a család, akkor a legutóbb) használt formájában. Erre lehet keresni, ezt listázza, számolja a program. Ugyanakkor "alias" vagy "aka"-ként (minden valamire való program képes ilyet rögzíteni) azt a nevet is bevezetem, ahogy a forrásban előfordul, pontosan megjelölve a forráshivatkozást.
De az indexelésnél szerintem szigorú feltétel kellene legyen a forráshoz viszonyított abszolút szöveghűség.
Üdv:Domi