[Csaladtortenet 2] református pap törvénytelen gyerekei?!

Eszterhai Zsuzsa eszterhaizsuzsa at freemail.hu
2015. Jan. 5., H, 18:38:34 CET

Kedves Pali!
Úgy látom félreérthetően fogalmaztam!Én nem ítélem el, mert nem a gyerek tehet arról ha házasságon kívül született. De régen még a múlt században is fontosnak tartották ennek a jelölését az anyakönyvekben, nemhogy a XIX. században. Eleve kevesebb joggal rendelkezett. Pl nem örökölhetett. Eleve a túlélési esélyei kisebbek voltak az ilyen gyerekeknek, sokkal nagyobb volt köztük a gyerekhalandóság.A család" gazdasági szövetség" is volt . Az apa kötelessége volt az anyagi biztonság megteremtése, az anya pedig vezette a háztartást. Nem voltak segélyek, családi pótlékok. El kellett tartania a nőnek magát és a gyerekét, ha nem számíthatott a férjére. A nehezebb sorban élőknek különösen sok gondot okozhatott az újabb éhes száj.A szokás abban az időben az volt? Ha teherbe ejtette, akkor feleségül is vette.De ez amúgy vakvágány! Mert a kérdés az, hogy egy nőtlen köztiszteletben álló ember (jelen esetben református pap) miért nem veszi feleségül a gyermekei anyját...csak majdnem 20 év múlva.Pedig a faluban mindenki ismerhette a helyzetüket.  Erre kérném az észrevételeiteket. Kösz: Zsuzsa