[Csaladtortenet 2] Sírkövek rossz évszámmal

Éva Adorján adeva40 at gmail.com
2015. Júl. 4., Szo, 15:11:16 CEST

Úgy vélem vannak esetek mikor a sírkövön szereplő adatok segíthetik a
kutatót. Abban az esetben pl. mikor hiányoznak az anyakönyvi adatok.

Az általam kutatott helységben pl. 1935-1944. közötti halotti anyakönyvi
adatokat nem tudom kutatni.Az 1944 és 1978 közötti időszak halotti
anyakönyvi adatai fenn vannak a mormon adatbázisban. Az 1917 és 1944
közötti időszak  adatai azonban hiányoznak. Szerencsére az egyházi
bejegyzéseket 1935-ig sikerült begyűjtenem.
Itt bonyolítja a kutatást, hogy 1947-ben több mint 100 családot
Németországba telepítettek, hogy kiket, pontosan hány személyt annak
feldolgozása hiányzik. Ezt szeretném pótolni az anyakönyvi adatok
feldolgozásának segítségével. Nem tudom mennyire leszek sikeres.
A kitelepítés során mindenkit  vittek, aki a kiszemelt házban élt, a fiatal
házasok és gyermekeik mellett a velük élő idős nagymamát, nagypapát is,más
házból az egyedül élő özvegyeket is.
Ha a sirkővön pl. csak a házaspár egyik tagját látom szinte biztos lehetek
benne, hogy hiteles az az egyéb forrásból begyűjtött információ, hogy őt is
kitelepítették.

Más esetben a sírkőn szereplő adat, ha nem is pontos, informálhat arról
mely időszak anyakönyveiben érdemes keresgélni.

Üdv.
A Éva