[Csaladtortenet 2] Irk család Erdély

Rihmer Aurél granasztoi at freemail.hu
2015. Sze. 14., H, 11:30:04 CEST

Kedves Kutatótársak!

Erdélyben élő felmenőimet keresem, eddig kevés sikerrel.

Rókay Imre (Szül. Csìkszék 1830.) 1848/49-es honvéd hadnagy -róla van anyagom- felesége volt Irk Mária.

Ezen Irk Mária szüleit és rokonságát keresem. Az Irk család a Királyi Magyarország több vármegyéjében is élt és feltehetőleg rokonságban álltak egymással. Erdélyben tudom, hogy Irkek éltek Csernátfaluban Brassó  közelében. Ez a falu néha Brassó felügyelete alá is tartozott.
Tudom, hogy egy Irk Albert (1850-1931) felesége volt hétfalusi Borcsa Berta (1863-1932).
Ez az Irk Albert szerintem unokatestvére volt az általam keresett Irk Máriának, mert Mária és Albert leszármazottai utóbb összeházasodtak.

Aki tud valamit az Erdélyben élt Irk ágról, azt kérem, hogy legyen segítségemre.
Az által keresett Irk Máriának a gyerekei 1859 és 1877 között születtek Rókay Imrétől. Idősebb gyermeke, Rókay Béla feltehetőleg Budapesten született.

A segítséget előre is köszönve

Üdvözlettel
Aurél