[Csaladtortenet 2] FW: válaszok

Dr. Balás István balpista at balpista.hu
2016. Jan. 6., Sze, 17:56:37 CET

Kedves István!
1966 nyarán kb. tíz elvetemült gimnáziumi társammal - Hevesi Attila
fiatal tanárunk, továbbá Sík Igor (TV-operatőr) és 10 éves kisfia
kíséretében -  piros útleveleink birtokában Miskolcról indulva több
hetes kirándulást tettünk részben a Magas Tátrában, részben
Lengyelországban. Volt benne vonat, busz és autóstop is. Ehhez közülünk
akkor senkinek sem kellett csehszlovákiai vagy lengyel ismerőst felmutatni.
Két évvel később: 1968 augusztusában három barátommal Erdélyben
portyáztunk. Miközben a Varsói Szerződés csapatai éppen felszabadították
Csehszlovákiát, a román nemzeti ünnep miatt kihangosított egyik
székelyföldi városkában a következő épületes feliratot memorizáltuk:
"Éljen a román kommunista párt, az emberiség napfényes jövője!"
Mi az akkori magyar rendelkezéseket és gyakorlatot ismerjük, de a
romániait valószínűleg nem. Lehet, hogy Romániából sem volt bonyolultabb
az utazás egy baráti szoc. országba? Nem tudom.
Üdv.:
BalásPista