[Csaladtortenet 2] Fwd: Családkönyv / falukönyv /

Éva Adorján adeva40 at gmail.com
2016. Jan. 26., K, 22:19:08 CET

Köszönöm a válaszokat. Egy dologra kívánok rövid úton reagálni, mielőtt az
kép alakul ki rólam, hogy felületes vagyok.
A házasságot kötő gyermek kiválasztásánál nagy segítségemre volt a mormon
adatbázis. Bármennyire elírták az indexelésnél a neveket, kitartó
kereséssel ellehet jutni, a keresett személyhez, családhoz. A házassági
anyakönyvben feltüntetett életkorból kiindulva minden esetben megnéztem,
hogy a szülőknek 10 éves intervallumban született-e hasonló nevű gyermekük.
Ha igen ezt a személyt kerestem, ha több hasonló keresztnéven is
kereszteltek gyermeket, megnéztem a halotti anyakönyvet is, közülük melyik
hunyt el. Lehet, hogy ez a módszer első olvasásra bonyolultnak tűnik, de
nálam működött.
Az előzetesen Excel táblákban rögzített adatok szűrése megfelelő módszerrel
szintén nagy segítséget jelentett.
Ami egyenlőre kimaradt, az elhunyt gyerekek felvezetése, az FTB  programba.
Erre vonatkozott a kérdésem is.

A többire felvetésre később reagálok.

Nagyon köszönöm, hogy megtiszteltetek a válasszal.

Üdv.
A Éva