[Csaladtortenet 2] Fwd: Családkönyv / falukönyv /

József Németh jozsefnemeth424 at gmail.com
2016. Jan. 28., Cs, 11:42:02 CET

Sziasztok!
Figyelemmel kísérem a családkönyvvel kapcsolatos polémiát, különösen annak
a gyermekkorban elhaltak rögzítéséről szóló részét. A megszólalók közül
volt, aki helytakarékosságból nem rögzíti őket, volt, aki azért, mert
úgysincs további leszármazottja. Családkönyvhöz nem értek, viszont a
családfán való rögzítésnél én személy szerint elengedhetetlennek tartom az
akár aznap elhaltak rögzítését is, mert fontos családtörténeti adatokat
hordoz, pl. névgyakoriság egy családban, a gyermekszám átlaga, a
gyermekhalandóság mértéke és okai.
NJ