[Csaladtortenet 2] fiúsítás

András Töreky toreky.andras at gmail.com
2016. Júl. 5., K, 21:41:39 CEST

Kedves Mindenki fiúsítás ügyben!

Én Holub Józseftől ismerek egy tanulmányt, ami elég részletes eligazítást
ad a fenti ügyben, de találtam egy másikat is, amely rövidebben,
lexikonszerűen foglalkozik a témával. Mindkettő letölthető az alábbi
linkeken:

https://edit.elte.hu/xmlui/bitstream/handle/10831/6621/ne33_03mpz.pdf?sequence=1
http://digilib.mtak.hu/B333/issues/vol04/B3330415.pdf

A Holub-féle elég sok latin idézetet tartalmaz, így elsőre a másikat
ajánlom. Ha valakit mélyebben érdekel a dolog, a Holubot is feltétlen
olvassa el, mivel sok szempontból, nemzetközi kitekintéssel tárgyalja az
öröklést a leánynegyed ürügyén!

Üdvözlettel: Töreky András Nemesvita