[Csaladtortenet 2] névváltoztatás kérdés

Dr. Imre Sándor imre at hit.bme.hu
2016. Okt. 17., H, 07:47:48 CEST

Kedves Kutatótársak!

Egy meglepő fordulattal találtam szemben magam, hátha a tapasztalt
családfakutatók tudják a magyarázatot.

1824-es Felvidéki, Terencsén vm. katolikus anyakonyvi bejegyzésben az
apa:  Steph. Hubinszky rectius Michalik

https://familysearch.org/pal:/MM9.3.1/TH-1-14326-41455-64?cc=1554443 : 3
July 2014

1820-ban és 22-ben a gyermekeinél még Michalikként szerepel. Az 1824-es
születésű lánya 1849-ben Michalikként ment férjhez, sőt az első
gyereknél is Michalik volt, majd a többi gyereknél már Hubinszky.

Megnéztem, Hubinszkyak éltek a környéken, de ugyanúgy közrendű család
voltak, mint a Michalik.

Mi indithatott valakit 1824-ben a névváltoztatásra, illetve szabadon
megtehette-e egyik napról a másikra?

Koszonettel
Imre Sandor

--
Prof. Sandor Imre, DSc.             		phone: +36-1-4633261
Professor, Head of Department 			fax: +36-1-4633263
						email: imre at hit.bme.hu
Department of Networked Systems and Services    web: www.hit.bme.hu
Budapest Univ. of Technology and Economics