[Csaladtortenet 2] Ötletek kérése családfa kutatásához

Kövér Gáborné koverneildiko at hotmail.com
2017. Aug. 11., P, 06:59:15 CEST

Kedves Ferenc!

Ismerem a problémát, mert az én egyik dédpapám is juhász volt, sőt az ő felmenői is.

Az állandó költözés miatt nehéz kutatni, csak a gyermekek születését lehet követni valamennyire. az én esetemben a legrégibb születési hely Ráckeresztúr, ahol az üknagyapám született és onnan költöztek Sződön, Galgamácsán és Bogácson keresztül Egyekre. Itt született a nagymamám.

Az én további kutatásom is megfeneklett. Még találtam Lovasberényben testvéreket, az ükapám testvéreit, de mivel a nevük Major, a dunántúlon sok Major család van, van aki juhász, és van aki földműves volt. Régen nem írták fel a keresztelési anyakönyvbe a foglalkozást, a házasságiba meg a szülők nevét. Én úgy próbálkozom a további kutatással, hogy a testvérek gyermekei születésére, házasságkötésére próbálok rákeresni, mert azt tapasztaltam, hogy nagyobb családdal együtt vándoroltak. Amikor az ükapám nősült, Sződön laktak, a legidősebb testvére (aki Lovasberényben született) Gödön keresztelte gyermekét. Valamint találtam rokon Major családot (gondolom unokatestvért?) akik szintén Ráckeresztúrból indultak és Dunakeszin is és Káposztásmegyeren is kereszteltek gyermeket. Nehezíti a kutatást, hogy az én általam megtalált édesanya német nevű, akinek a nevét minden gyermek keresztelésekor másképp írtak (Kleiber, Klutz, Lieber).Na persze egyik névre rákeresés se sikerült, így nem tudok róla semmit (hol született, mikor és kik voltak a szülei, juhász családból származik-e).

Szóval nekem sincs tuti tippem, de talán a rokonság mozgásának megfigyelése segíthet.

üdv

Ildikó