[Csaladtortenet 2] Ötletek kérése családfa kutatásához

Balázs Karsai karsaibalazs.1982 at gmail.com
2017. Aug. 11., P, 08:12:54 CEST

Kedves Ferenc!

Ildikóhoz csatlakoznék a saját tapasztalataim leírásával. A juhász családok
kutatása valóban hasonló, ha nem nagyobb nehézségeket rejt, mint amit
Ildikó vázolt. Egyik Németföldről a Felvidékre származó ősöm juhász volt és
bizony igen gyakran költözött. A feleségét a mai napig nem találtam
meghalni. Csak egy tippem van - a Familysearch szerint Berhidán született
egy gyermeke Wiedermann Jakabnak és Tóth Erzsébetnek. Noha az én Erzsébetem
nem Tóth volt, de tót származású, ezért lehet, hogy ő az. Talán ott halt
meg a környéken. A lényeg, hogy a család amúgy Nyitra megyébe valósi,
Galgóc környékére! Az 1867-es összeírás szerint Jakab fia János egyik lánya
Martonvásáron élt, ahol valóban születtek is gyerekei. Itt ismét csak a
távolságon van a hangsúly.

Egyelőre nem találtam összefüggést e települések között, például azonos
földesurat. Sajnos sokszor csak a tippelgetés segít, esetleg a gyerekeknél
elejtett bejegyzések. Már nem emlékszem, de valahogy úgy találtam meg Jakab
halálát egy Galgóctól északra fekvő településen (talán Nagykosztolány),
hogy a fiának ott született az első gyermeke. Szerencsémre ott is
házasodott, viszont a lány meg ott született Galgóc környékén, az apja
viszont Érsekújvár környékéről származik. Hatalmas, össze-vissza költözködő
katyvasz :)

Azt javaslom, hogy nézd meg a polgári anyakönyveket is, hátha be van írva
dédszüleid házasságánál, hogy az ükszülők hol éltek akkor. Hátha ott haltak
meg éppen...

Balázs