[Csaladtortenet 2] Ilona-Magdolna

Sarolta Pater pater.sarolta at gmail.com
2017. Aug. 21., H, 20:24:35 CEST

Kedves Éva!
    Én is találkoztam ezzel a helyzettel, amikor a betelepülő német
családban* Magdalena *születését nem találtuk, holott az apja beírta a
családi könyvbe az eseményt. Csak a halotti anyakönyvben láttunk egy korban
megfelelő *Helena *nevet, akit viszont az apa nem említett.  Évtizedekig
kerestük  mi lett Magdolnával, de megoldatlanul hagytuk a kérdést. Később,
egy németek betelepítését taglaló könyvben azt olvastam, hogy a német
anyakönyvekben sokszor azonosnak  veszik: Helena (Ilona) = Magd(*h*)alena
neveket, és így megoldódni láttuk a rejtélyt.
 Martinus = Nicolaus (házasságnál Márton, halálakor Miklós szintén
előfordult az említett német családnál.
 Franciscus  (Ferenc)= Fridericus (Frigyes).
Ugyancsak  az Adalberth= Béla nevek is felváltva íródtak. Ennek
analógiájára Adalbertha = Berta.

    A különös neveknél maradva: *Vid *= Vitus (magyar)=Guido (német) ;
angoloknál Guy.
Üdv: Sarolta