[Csaladtortenet 2] Pár gondoloat a MyHeritage szupercsaládfákról

Gyorgy Weber wegyor at gmail.com
2017. Feb. 8., Sze, 22:17:56 CET

Kedves Kutatótársak!

Érdemes átgondolnia minden olyan kutatónak Előd sorait, akik a
családkutatást komolyan szeretnék végezni. A MyHeritage (és a hasonló
üzleti alapú társaságok) a megjelenése óta kapja a kritikákat, nem keveset
ezen fórum tagjaitól. Aki mégis bedőlt neki, tényleg csak saját magára
vethet! [Valóban hihető, hogy néhány dollárért mások munkájának
gyümölcsével hiteles adatok szerezhetők be?? Hiszen a hiteles adat
leglényegesebb tulajdonsága, hogy ismert a forrása, ami a napi gyakorlatban
általában azt jelenti, hogy a kutató maga járt utána, maga találta meg, és
maga értékeli a forrás megbízhatóságát! )
A számos anyakönyvi adatbázis-forma építése közül nyilvánvalóan a
települési családkönyvek létrehozása a legmagasabb értékű, megelőzi a
szinte felfoghatatlan jelentőségű macse anyakönyvi indexálást is! A
családkutatók Kánaánja akkor jön el, amikor minden településnek készen lesz
a saját anyakönyveinek kritikai feldolgozása.
Persze a mi tevékenységünk is csak olyan, mint minden más (pl. a sakk, vagy
a vallásgyakorlás, vagy a matekhoz való viszony, stb.) tevékenység: ki-ki
saját elhatározása, érdeklődése, korlátai, kitartása, stb. mértékéig lehet
elkötelezett. Ha valakinek a mennyiség a fontos (akár a genealógiai matek
józanságát nagyságrendekkel meghaladó mértékig is), annak a szél által
összefújt adatok is megfelelnek.

vagyis most nagyon egyetértek Előddel!

üdv:
gy.