[Csaladtortenet 2] Leitel József (1789. Taksony) halálozás latin értelmezés

O. Máté ooorgovanyi at gmail.com
2017. Jan. 8., V, 13:55:05 CET

Kedves Kutatótársak!

Szeretném értelmezi a taksonyi családkönyvben is megtalálható Leitel József
halálozását, aki 1789.01.23-án halt meg. A családkönyv szerint szabó volt,
viszont a halálozásánál olvasható egy ilyesmi szöveg: "prondam din judex
loci mine mendicus" remélem jól írtam, de azért csatoltam a képet is.

Ha jól értelmezem, akkor elszegényedett bíró? vagy valami ilyesmi? Esetleg
a bíró vagy esküdtként történő személyiségére, van valakinek forrása?
Megnéztem a taksonyi urbáriumot, de ebben nem szerepelt a neve
https://archives.hungaricana.hu/hu/urberi/view/pest-pilis-solt-taksony/?document=1&pg=73&bbox=-1798%2C-3698%2C4222%2C54

Előre is köszönöm a választ!

Üdv.:

Máté