[Csaladtortenet 2] Távoli halálesetek

Márki László marki.laszlo at upcmail.hu
2017. Jan. 19., Cs, 21:17:39 CET

Kedves Ili!

Az egyházi születési anyakönyvekben hébe-hóba lehetett találkozni a halálesetek megjegyzésével, az 1880-as évektől pedig a házasságokéval is. A halálesetek elsősorban csecsemő-halálozásokra vonatkoztak, talán, mert a pap még emlékezett a keresztelésre. Az én általam keresett konkrét esetben a születés 1833-ban, a halál 1873-1880-ban következett be. Az 1833-as keresztelési anyakönyvben még nincs Észrevételek rovat, az anyakönyv olyan zsúfolt, hogy még egy egyszavas megjegyzés plusz dátum sem fért volna el benne. Nincs is ott megjegyezve semmi. Ezért is próbálok átállni az állami iratok kutatására.
A Bécsi katonai levéltár címe jókor jött. Használni fogom. De még másik négy személyre is rá kell kérdeznem, ezek adatait össze kell gyűjtenem, és majd együtt küldöm el a kérdéseket.
Köszönöm a tippjeidet.

Üdvözlettel László